Thursday, November 17, 2011

Contengan Jalanan



''The man that decided to change on the 12th dies on the 11th ''




Contengan perjalanan.

macam biasa buku-buku Hlovate memang tak pernah menghampakan aku.. novel kali ni lain dari novel yang aku pernah baca.
lain sangat.


Bukan tersalah cetak. Disebabkan keunikan ni aku terus grab beli tanpa piki pape.



novel ni tentang anak-anak muda mencari erti hidup, mencari cahaya keimanan.. atau lebih tepat contengan pengalaman perjalanan cari Tuhan.


Macam aku. Ya. AKU.
Aku tengah terkapai-kapai mencari jalan yang lurus.. sedang berusaha walaupun terasa tak seberapa usaha tu.. buku ni sangat bagus untuk tarik budak2 zaman skang untuk ke jalan Allah.. memang aku syorkan sangat novel ni terutama untuk orang-orang macam aku patut berubah tapi liat beno nak beli buku agama.. novel cintan boleh beli pulak an?
realiti hidup.. haha.


Ada 2 cerita dalam 1 novel.
baru habis baca 1 cerita. cerita FEND.
habis ja baca tersentap dengan ending dia.. dan... terus menangis semahu-mahunya..



Nangis kerna takut diri ini tak dapat nak buat banyak-banyak bekalan untuk berjumpa Allah kelak. Betapa jahil nya aku rasa diri aku skang sbb pengetahuan Iman aku nipis lagi dari kulit bawang..




dan aku terus menangis.




''The man that decided to change on the 12th dies on the 11th ''
(moga aku tidak menjadi orang di jam sebelas)


No comments: