Thursday, July 5, 2012

mimpi




Mimpi..
selalu orang cakap mimpi mainan tidur..
jadi macam mana pula dengan mimpi membawa maksud?
ada ke mimpi yang membawa maksud?
atau semua mimpi mainan tidur..? mainan syaitan bak kata sesetengah rakanku..
arghhhh fenin...
kadang -kadang perkara yang kita sedang lalui sebenarnya pernah masuk di dalam mimpi.. jadi itu maksudnya apa? dejavu?
kalau mimpi ombak tsunami berkali-kali datang menerpa namun aku selamat jua sambil menyaksikan ratusan terkorban, apakah meaningnya? atau hanya mahu menyedarkan kita tentang kematian?
kalau mimpi dua kali abang sendiri meninggal dunia, gimana pula? umur panjangkah dia di dunia?
kalau mimpi kene patuk ular.. orang tua-tua kata orang mahu masuk meminang..
tapi bila aku terbaca buku tafsiran mimpi, penulis itu kata ada orang yang mahu menyakitimu.. mungkin juga sebab time tu tengah jadi KB.
oh aku bukanlah pentafsir mimpi.. jadi tidak tahu mana betulnya..
pernah juga mimpi menakutkan sehinggakan berkali-kali tersedar namun tetap juga hanyut dalam mimpi dasyat itu.. adek kata sebab kita halang laluan syaitan..? lagi aku keliru.. pfftt
 

pagi tadi aku terjaga.. dan ya, aku bermimpi.. boleh juga dikatakan mimpi itu adalah angan-angan aku selama ini.. untuk seketika aku sangat mahukan mimpi itu jadi kenyataan.. sangat mahukan... seketika kemudian aku beristighfar dan ingatkan diri  kerana takut mimpi itu hanyalah mainan syaitan..






tula... sebelum tido tak basuh kaki~~~








No comments: