Sunday, January 26, 2014

Deeper conversation between bro and sis



"Kalau aku dah jadi ibu suatu hari nanti aku akan plan biar anak-anak aku tak jauh beza umur antara depa."


Tak semua anak yang boleh luahkan kat ibu atau ayah dia sendiri tapi at least diorang boleh luahkan kat certain adik beradik. Sama konsep macam kengkawan. Tak semua kawan yang kau boleh luahkan kan? Takkan kau nak cerita kat semua orang yang kau pakai seluar dalam gambar pikachu?

Tak. aku takde seluar tu.

Kadang-kadang bukan parents tak penting tapi lebih kepada kau selesa nak cerita kat siapa. dan kadang-kadang abang or kakak or adek lebih memahami sebab baru lepas kena 'pijak' masa nak rempuh kehidupan. Atau sesama tengah mengejar nasib dalam life memasing. So, perasaan tu fresh dan perasaan fresh ni bila dikongsi memang lagi power gaya pemahamannya.

Dan kadang-kadang kau jangan ingat yang kau kakak or abang, kau rasa kau banyak berkorban untuk keluarga. cuba kau ambil masa duk ngan adek kau sambil sap rokok sepam dua takpun sambil tangan main-main pen dan dengar cerita adek kau heart to heart. kadang-kadang cerita depa boleh buat kau tangkap leleh sebab pengorbanan mereka lagi besar dan kesabaran mereka lagi tinggi dari kau. Dan sampai satu masa kau rasa betapa tak bersyukur nya kau sebab asik merungut pasal kepayahan diri sendiri.

Aku tak tau la adek engkorang baik ke jahat tapi yang aku tahu everything goes for reason(s). 

Jadi, kalau korang sebagai kakak or abang, cuba jadikan diri korang tempat luahan adek korang sebab at least depa ada juga tempat mengadu. Mengadu dengan darah daging beza dengan mengadu kat boipren/girlpren mahupun bestpren. 

Aku bercakap ni sebagai seorang kakak yang selama ni ingat adek dia ok.


p/s: tenet.. takat ni ja aku boleh tulis. den tak reti nak ulas panjang lagi.. hewhew.





2 comments:

Bedaduz said...

weh, yang ni deep. aku suka!

takpe, panjang ni dah cukup. start slow2 :D

that's me said...

tapi aku tgk balik entri lama aku banyak gak pepanjang.. haha