Thursday, November 6, 2008

...

hidup ini penuh dgn perubahan..
dari kecik..
ke sekolah rendah..
ke sekolah menengah..
ke kolej..
ke kerja..

tp..
klu la perubahan ini dpt dihentikan..
atau kita boleh kembali ke masa lampau..
pd masa yg bahagia..
alangkah bagus..
tp mustahil bnda tu akan terjadi..
hidup mesti langkah ke hadapan..

aku tak suka nk balik ke sana..
aku rindukan rumah ku..
ibuku..
bapaku..
abangku..
adikku..
wlaupun rumahku tak seindah mana..
semakin hari semakin jarang aku berjumpa dgn abgku..
bergurau dgnnya..
menghabiskan masa dengannya..
walaupun dia tak tahu..
betapa aku syukur dpt abg yg nakal..liar..funny..panas baran sepertinya..
aku rindukan guraun nya..
kata2nya..

adikku..
paling rapat dgnku..
dah besar..
dah ada kawan sendiri..
dah ada awek sendiri..
tp aku bangga kerana dia masih mencariku walau apa pun maslahnya..

ayah dan ibuku..
aku tak marah diorang bz or takde masa nk layan ank2nya saban hari..
aku tau diorang cari nafkah ntuk besarkan kami 3 beradik..
diorang sanggup layan ank diorang yg nakal-nakal ni..
tp.. papepun diorang pandai curi masa ntuk bersama keluarga..
ibuku adalah tulang belakangku..
idolaku..
bapaku tkkan blh ganti dgn org ;ain di dunia ni..

di sana..
aku tak bahagia..
walaupun ada kwn..
tak sma dgn kawa2ku di sini..
walaupun ada makanan..
tak sama dgn maskan ibu dan ayahku di sini..

di sana..
tandas adalah privasiku..
selalu menangis..melalak..

aku sgt rindukan keluargaku..
aku selau homesick..
biarlah org kata perangaiku mcm budak2..
biarlah di sana tidak seberapa jauhnya..
biarlah org kata semua benda ni adalah normal..
aku tetap aku..
yang amat memntingksn nilai sebuah keluarga...

No comments: