Saturday, April 23, 2011

nak jugak.





barang yg mesti ada pada sem depan...


K A M E R A ! !


mende ni sgt aku perlukan lagi2 bila da masuk u ni an.. sum assign nak pakai kamera.. kene tangkap gambo la.. kene buat video r.. dulu tak kesah pun bab2 kamera ni tapi sejak hp merah ku rosak (dan mmg takde hati nk baiki... -_-") mula gelabah nak tgkap gmbo pakai pe..
hp lagi 1 ni pulak kameranya akan menghasilkan gamba yg boleh mengundang sakit hati..

hari jadi pun da lepas..
mintak kat ibu kamera.
ibu terkejut beruk. bukan ibu wat muka beruk. mungkin beruk tu terkejut.
merepek lagi . . .
so ibu cakap duit tak cukup.. munasabah gak alasan tu..
tgk duit ptptpu dlm bank lak mmg takyah nak ckp cukup ke tak sbb da tau jawapannya..

then tetiba abg aku kol...

'ko nak kamera apa ni?? jgn nak mahal2 sgt...'
' . . . . . . ? ? ? ? ? ?'

yay! abg nak belikan kamera.. so terus search kamera murah tapi berkualiti dan resultnya..





Sony Cybershot W510







Canon Powershot A2200


2-2 ni harga lebih kurang je from rm 300 to rm 400
aku pun mmg nak carik yg murah2.. nak yg mahal2 time aku keje nnti bolela..
cuma aku keliru nak beli mana 1.... Canon ke Sony??

mari buat perbandingan..
warna - sony - pink, merah, silver, itam
Canon - merah, biru, silver, itam

tarikan kamera - sony lagi menyerlah dengan design n warna die berbanding canon lagi2 klu warna pink.. (walaupun aku bukanla fanatik pink)

camera shoot - sony - smile shutter, auto focus, face detection, n sweep panorama
canon - smile detection, smart shutter, low light n die ni byk effect like fish eye, monochrome, poster.

baterry - 2-2 rechargeble..

megapixel - sony - 12.1
Canon - 14.1






da2...
nak compare2 sgt pun kamera tak seberapa n aku ni bkn la pandai sgt bab2 kamera ni..
tau amik gambo ja.. haha
klu ikutkan function cam canon lagi ok.. tp suka sony punya sweep panorama sbb aritu abg ada ajar tangkap guna mood tu.. n ok! sgt2 lah style n canthek bangat deh!!
n aku ni cepat tertarik pada luaran which is sony r lagi lawa an.. hahaha..
tp klu ikut luaran dalaman tak ok tak ok gak an.. haishh
mana nak pilih ni?? T__________T









ni aku kemain pilih2 ni betul ke abg aku nak belanja aku ni??
musykil2..


No comments: