Sunday, June 12, 2011

tak salah mencuba..


sedang aku sibuk menelaah novel 'Hatiku Di Harajuku', abang ku berlari keanak-anakan............
salah. berlari dengan lintang pukangnya ke arah aku. dia hanya mampu bertanya mengapa aku tak keluar rumah.. apo gilo abg teman ni.. dah pukui 9 malam suh adek kuar umah.. ngape idok suh teman ni kuor kul 2 pagi??



ghupenye dia menyatakan hasrat untuk melakukan sesuatu untuk 'TM Got Talent'. dia meluahkan bahawa dia sangat menyesal kerna tidak mengikuti project TM tersebut tahun sudah.. dengan berbekalkan keazaman yang tinggi, dia sememangnya malu jikalau adeknya ini melihatnya melakukan sesuatu untuk projek TM tu.. oleh sebab itu, aku sebagai adik mengalah lalu pergi membasuh baju untuk memberi laluan abg aku untuk menari. diulang, menari. boleh ulang lagi? oh. ok2..




di luar rumah aku sedang menunggu sebaldi untuk dipenuhkan air.. sambil merendam baju di dalam sebesen air sabun.. baru sahaja aku hendak memulakan basuhan baju yang pertama, aku terdengar abang aku meroyan sendirian...


'...stoking da pakai.. baju pun da smart.. cahaya da ok, eh nadia ko jgn tutup lampu oren ni tau!...'


lagu One In A Million dari Neyo pun berkumandang~~



tiba-tiba aku mendengar jeritan..





"aaargghh... bateri kamera abg habissss....!'










No comments: