Sunday, October 16, 2011

Kawal kemarahan...

Macam mana nak kawal marah??


Macam mana nak jadi cool macam brader-brader yang tak puas hati sebenarnya tapi rilek ja cara cakap depa.. ada seninya bila jawab.. tapi sampai part aku terus tersembur ayat-ayat kemarahan.. jangan risau sebab ayat aku tak lah kasar.. errr mungkin..
-__-''



lagi-lagi bila kalau berbentuk penulisan.. tetiba terlepas pulak ayat-ayat mengundang.. bilah dah send baru termalu sendiri sebab rasa cam wat perangai budak-budak tengah marah berebut eskem 20 sen.. kalau perkataan agak kaver sikit sbb taknak tgk muka depa-depa terasa.. aku pun tak suka tgk muka orang terasa..



aku bukan lah seorang yang pemarah.. (mungkin) tapi kadang-kadang bende yang remeh temeh seperti janji nak dtg support tapi batang idung ntah ke mana.. bila ajak pi tgk kawan alasan menebal padahal gerak ke pakwe.. bila ajak pi masuk apa-apa, ditolak, sbb tarak alasan tapi mulalah sebok nak amik tau.. oh ya.. aku akan jadi lebih marah apabila melibatkan friendship.. mungkin bagi aku time ni lah ko betul-betul nak bersama kawan-kawan, satgi dah kawen tanggunggjawab ke suami.. bila masa lak boleh melepak ngn kawan-kawan an..
tapi tak suma sama pendapat dengan aku..
ya. aku tau itu.. cuma aku tak paham.



jadi... macam mana saya nak melepaskan marah ini dengan cara baik?? ataupun pusing balik kemarahan ini menjadi satu bende positif??

3 comments:

Syida Shu said...

Marilah Nadia kita pegi support ragbi petang ni yok. Sebab aku taw, aku je yang takde pakwe nak gerak pegi support haha!

nano said...

ye nadia ye! aku pon pergi tengok ragbi jugak tapi lepas jog seround ea. heee

that's me said...

tak dapat tgk sbb ada test~~~~~ waaaa..