Tuesday, February 25, 2014

Cerita Common Cinta.


dan-dan aku tengah lara time ni la si Rauf ni update tuit deep feeling lak..


"aku nampak kau ni sebagai bekap dia ja"

pergh takleh nak straight lagi ayat kawan aku ni.


"kite rasa dia tu tengah test market ja. kitorang pun perasan"

lagi sorang ayat takleh nak kaver.



cite dia ni cam cerita common biasa la.. kau kapel then baru nak tangkap cintan habes tetiba ada something jadi then clash. pastu kau cam meroyan. bagi perempuan haruslah nanges. tipula korang tak nanges. tipu la weh! ok. pastu di saat kau cam dah ok ja hidup tanpa dia tetiba dia mesej kau balik. komann memang komann.. pastu hidup kau terumbang ambing balik. komannnnnnnnnnnnnn.

dia kata dia sayang kau lagi sebenarnya. tapi kau tak bodoh dan kau boleh piki yang itu semua ayat laki semata sebab less than a month dia akan bertunang. tapi kau pilih untuk jadi bodoh untuk jadi dungu, bebal, sebal dengan percaya alasan dia bahwa tunang tu aturan keluarga. dan kau mulakan bibit-bibit cinta semula kononnya. bila kau sedar kau pilih untuk jadi bodoh? bila kawan dia kol cakap dia memang in love ngan perempuan tu. bila kawan dia cakap yang dia beriya-riya prepare untuk bertunang.


itu ke maksud tunang aturan keluarga? kepala bana dia.


pastu kau rasa cam tertampar dengan perkara yang sebenar-benar lagi benar tu. tapi apa boleh buat.. kau hanya boleh nanges. sabar. tahan. teruskan hidup. percaya pada ketentuan Allah.



"kalau jodoh, koma bangun semula pun akan dengan dia. tapi kalau belum sampai jodoh, buat la apa pun takkan jadi'


aku berterima kasih kepada tuhan sebab walaupun aku kehilangan kau, aku dikurniakan kakak walaupun bukan sealiran darah. Dan.. Korang tak tau betapa aku perlukan sorang kakak saat ni lalu aku bersyukur.



aku lara ni. aku lara.



p/s: Thanks napi and kak mimi








No comments: