Monday, June 25, 2012

Hantaran tunang yang pertama





Tak saba sangat nak buat hantaran tunang untuk abang.. sayep pegang bahagian makanan.. bahagian-bahagian lain ibu yang buat sebabnye ibu memang expert dari dulu lagi! selalu ibu yang tolong buatkan hantaran sedara mara.. tanga ibu terbaek! jadi kali ini sayep nak sumbangkan juga satu untuk abang.. kalau yang ni jadi, time kawen nanti boleh la sumbang banyak lagi... hehe.. mula-mula nak buat tema fairy tale which is guna agar-agar.. kire agar-agar sebagai air (basement) n dalam dia ada ikan-ikan comel an naga. dan atas dia ada castle siap dengan kasut cinderella, mushroom alice, teapot dalam beauty and the beast. feuh banyak gak keje tu.. suddenly abang cakap tunang kat penang bukan ampang.. lorrhh.. then tuka plan! nak buat kek castle pink ja.. jenis simple and nice.. ala-ala like this..


superb betul..


Then piki balik.. dalam dari kl ke penang amik masa 4-5 jam.. then nak bawak kek camtu.. elok ada yang terlentok tido kat kek tu kang... ohhh habes my masterpiece! haha. gonna need plan C. eventually, me come out dengan idea cake in jar sebab ada nampak satu gambar kek red velvet dalam jar tu.. terus heppi sbb buat camni lagi sesuai! takyah risau tergolek ke ter comot cream ke termakan ke.. eh? -__-.. sebabnya dalam jar kan.. nak bawak pon senang.. nak tido dengan aman pon senang..




and me gonna do the rainbow cake. weepiiee..


oh and another idea came out. nak cucuk kat cake tu with cake pops! shomeeeeeel sangaaaaattt~~~ dah dapat bayangkan dah ni.. cake pops tu camni..



ini design paling simple and nice..



soooo tak saba nak buat dua-dua jenis cake ini... dah dapat approval dari abang nak buat idea ni.. and now tak saba nak tunggu ibu balik untuk bentangkan idea ini (presentation sangat..) dan shopping barang-barang bakery.. homaigad!













2 comments:

nano said...

masterpiece tu nanti sila upload kat twtr heh

that's me said...

ahaha.. kene prektis dulu ni.. mungkin anda dapat makan yg prektis kalau bertuah... lalala