Friday, June 29, 2012

Novel




cuti ni ingat nak kill masa dengan main game tu yang pi ambil segedebuk game-game dari mami.. tapi tiada mood pula.. then sambung lah baca novel cinta high class. oh ya, novel Islamik.. aku teruja dengan cara si perempuan ini menjaga hatinya jadi aku pun beli untuk ketahui dengan lebih lanjut. dan sory to say, tak berapa berkenan dengan cara penulisan dia ecxept for kita kene banyak beristihghfar dan hadis-hadis yang dia beri. cuma tak suka dengan cara dia memandang dunia. Betul. kita kene create masa silam yang baik untuk masa depan yang cerah but hey semua manusia tak lari dari kesilapan. tipulah kalau kamu semua tak piki nak keluar lepak memalam, tak piki nak kapel dengan orang yang kita minat, tak piki nak pakai nail colors, tak piki nak kenekan budak gedik tu. no? okay maybe just me then... =___=''  dan cara dia pandang budak nakal tu jahat sesangat.. nampak main judge orang di situ.. oh then disebabkan aku hisap shisha aku jahat. homaigad! aku melihat sekeliling aku ramai juga budak nakal yang makin berubah.. Alhamdulillah.. jadi jangan cepat judge ya. oh dan bahasa dia berbunga sangat tu yang malas nak habeskan baca.. but berbunga ngan romantik lain ek. (okay dah menyimpang). Maybe itu semua cara dia pandang tak sama dengan aku pandang kehidupan, pandang sekeliling. Maybe juga anda marah bila aku kritik novel dia begini. Cuba baca Aku Terima Nikahnya dan compare cara mereka menyebarkan mesej Islamik pada dunia. Bagi aku sangat berbeza..



Ada beza samada beri nasihat dan beri cara untuk membaiki diri.



pst.. sori tenet, eden memang suka tulis entry pendek begini.. simple dan padat. *padatlasangat*









1 comment:

Juri Amatur said...

Yang penting kita kena ingat Nad , sebelum terciptanya dunia kita yang moden ni , yang penuh dengan ujian dan dugaan yang maha hebat . Allah dah cipta kehidupan di mana tv,fesyen dan hiburan semua tu belum dicipta . Fikirkan zaman Nabi kesayangan kita SAW dulu , mana ada para sahabat yg befikir mcm kita, pk nak kapel, nak pakai style2, nak warna kuku sume. Diorang cuma pk mcm mana nak masuk syurga,mcm mana nak jaga diri dari buat sezarah dosa. Of course kita x lari dari buat dosa sbb kita dari kturunan Nabi Adam a.s yg buat dosa ,tp para sahabat akan cuba yg tbaik untuk mencari jalan dan membuat amal kebaikan sbanyak mungkin . Masuk zaman kita yg da moden ni, ada internet, ada hiburan dari luar negara, dimana zina dgn minum arak diperlekehkan, aurat diperlekehkan. bak kata sume da x diamek pduli . Bygkan zaman dulu dgr azan dah menangis teresak2,punya tak sabarnya nak pi smayang nak bcakap dgn Allah , sesdangkan zaman kita ni , dengar azan pun leyh bsiul2,dgr lagu, bsembang . Nampakkan pbezaannya . Aku dulu pon pk cam tu nad, tp bila aku da cube mendekatkan diri pada Allah,cube memahami apa tu Islam dan kenapa kita disuruh melakukan byk pkara,aku sedar. kita kena pk dari segenap sudut . aku x nk ckp lebih la pasal aku pon ilmu x banyak sgt, cuma skdar apa yg aku da blaja so far, aku sedar skang tentang banyak pkare, serius . Bcalah hadis, banyak yg ko akan tau . Bila dok baca tafsir quran dgn hadis , aku rasa give up nak keluar umah, give up nk trus kwn dgn anys ngan nana,give up nak jd pereka fesyen . Hmm . Sorry beb tulis pepanjang! Hahaha, aku harap kita semua diberi ilmu pengetahuan yg meluas dari si Pencipta sbb kita sesama mengidam nak masuk ke syurga . Aku harap kita smua akan diampunkan dosa ,insyaAllah ! Kalau buleh kite cuba ada pemikiran ala para sahabat dulu, takyah terikut sangat dgn arus dunia yg menipu ni . Bak kata ada satu ayat ni , " Dunia adalah impian bagi mereka yang tidur " . Tak sure samaada dari ayat quran atau hadis , tp ayat ni mmg tkena tepat kat batang idung aku satu masa dulu . Kalau down cube masukkan ni dalam pikiran " Ingatlah Aku dan Aku akan mengingatimu " ha yg ni Allah yg quote. Okay Nad, LEBIU !! <3