Thursday, December 8, 2011

sudah cuba untuk tidak berputus asa. dan terus mencuba.






hectic life.


well bukan nama sudent life la kalau tak serabut. kan?
serabut assignment serabut test bagai serabut persekitaran pun amik kira.
so, susah nak expect kita akan score untuk suma test suma assign suma presentation.
dan YA. aku nak score. sapa tak nak? bodoh la org tu.


tapi perlu kira situasi juga.
kalau dalam sehari ada 2 test tough + minggu sama kene hantar 3 assign karangan panjang berjela + discussion group yang amik masa panjang.
boleh ke? tell me, boleh ke aku score test n assign minggu tu?


oh dan YA. maybe anda boleh. be proud of yourself.


pembelajaran di Malaysia ni sangat menitik berat pada kertas.
budak score A kire pandai gilak r.. baru boleh amik jadi pekerja taraf tinggi.
but then, tau ke orang yang score A tu rezeki depa ja hafal yang topik tu ja.. tup2 topik tu yang kuar. Yang budak tak score A ni sebenarnya lagi faham bukan hafal. tetapi tiba-tiba ada masalah peribadi yang melibatkan emosi. so?
dan YA. it could be the other way round. dan macam-macam round lagi.


dan rezeki tu masing-masing kan..


aku tak lah tak bersyukur dengan apa yang aku dapat. malah sangat syukur.
aku tau aku lemah bab-bab hafal.
sebab tu bila dapat result aku terima tapi dengan azam akan buat lebih baik.
tapi janganlah terus direct fikir yang orang tak score A tak boleh berjaya dalam hidup.


well honey, I learn to live not solely for exam.








oh dan lagi satu.
the other 'bird' web, I expose the other side of me. so if u can't stand the words or annoy in some ways, feel free to unfollow me.



No comments: